چرخ خیاطی چیست و چگونه کار می کند؟

چرخ خیاطی چیست

چرخ خیاطی چیست و چگونه کار می کند؟

چرخ خیاطی وسیله‌ای است که به منظور دوخت انواع پارچه، چرم و مواد دیگر اختراع‌شده است. از زمان ابداع اولین چرخ خیاطی تا به امروز پیشرفت‌های زیادی در این صنعت رخ‌داده است؛ و در حال حاضر تقریبا در هر خانه‌ای یک چرخ خیاطی وجود دارد و در واقع می‌توان گفت در حال حاضر افراد بسیاری اقدام به خرید چرخ خیاطی می‌کنند.

اولین چرخ خیاطی ها مکانیکی بودند و با استفاده از نیروی دست کار می‌کردند. این نوع چرخ خیاطی به‌مانند دوخت دستی بود با این تفاوت که سرعت آن بیشتر و کیفیت دوخت آن بهتر از دوخت به صورت دستی بود. قیمت چرخ خیاطی بسته به نوع چرخ خیاطی کاملا متفاوت است؛ و افراد بسیاری در حال حاضر اقدام به فروش چرخ خیاطی کرده اند و آن را به عنوان یک کسب و کار برای خود انتخاب نموده اند.

باگذشت زمان چرخ خیاطی‌هایی اختراع شد که با استفاده از نیروی الکتریکی فعالیت می‌کردند. این نوع چرخ خیاطی به سرعت جایگزین انواع مکانیکی شدند زیرا سرعت و کیفیت دوخت آن‌ها به‌مراتب از چرخ خیاطی مکانیکی بیشتر و بهتر بود. چرخ خیاطی الکتریکی تا به امروز در بازار عرضه می‌شود و طرفداران زیادی دارد.

اما امروزه با پیشرفت علم و پیدایش تکنولوژی انواع جدید چرخ خیاطی تولید و در بازار ارائه می‌شوند که چرخ خیاطی کامپیوتری نام دارند. این نوع چرخ خیاطی قابلیت اتصال به اینترنت و دریافت الگوهای مختلف را به صورت آنلاین دارد. برخی از انواع چرخ خیاطی کامپیوتری قابلیت گلدوزی را نیز دارا هستند.

علاوه بر چرخ خیاطی خانگی، نوع صنعتی چرخ خیاطی نیز در بازار وجود دارد. چرخ خیاطی صنعتی معمولا برای یک نوع دوخت تخصص‌یافته‌اند. برخی از انواع این چرخ خیاطی عبارتند از چرخ خیاطی سر دوز، چرخ خیاطی راسته‌دوز، چرخ خیاطی میان دوز، سرکیسه دوزی و غیره. چرخ خیاطی صنعتی در مقایسه با چرخ خیاطی خانگی بزرگ‌تر، قدرتمندتر و تخصصی‌تر است.

چرخ خیاطی دارای اجزا متفاوت است. علاوه بر اجزا اصلی و سازنده چرخ خیاطی، یکسری لوازم جانبی چرخ خیاطی نیز وجود دارند که استفاده از آن‌ها قابلیت دوخت بیشتری را به ما می‌دهد و کیفیت دوخت را بهبود می‌بخشد. این بخش‌ها در چرخ خیاطی عبارتند از: پایه های مختلف (مثل پایه مخصوص دوخت زیپ، جادکمه، دکمه زن و…)، چراغ برای بهبود دید خیاط، قرقره نخ کن اتوماتیک و غیره.

انتهای مطلب/

این نوشته را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


خدمات فروشگاه به زودی قابل دسترسی خواهد بود. رد کردن