راهنمای خرید چرخ خیاطی

راهنمای خرید چرخ خیاطی

راهنمای خرید چرخ خیاطی

راهنمای خرید چرخ خیاطی : چرخ خیاطی از آن دسته کالاهایی است که این روزها باوجود عرضه مدل‌ها و طرح‌های گوناگون در بازار، مخاطبان خاص و علاقه‌مندان خود را دارد. شاید بتوان گفت تغییر الگوهای زندگی و همچنین تغییر شیوه زندگی انسان‌های امروزی، موجب شده است تا چرخ خیاطی دیگر مانند گذشته از کالاهای ضروری در خانه‌های ما نباشد و تنها افرادی که تبحر یا علاقه‌ای به هنر خیاطی دارند، برای خرید این وسیله اقدام کنند؛ اما بااین‌وجود هنوز هم این کالا تنوعی بسیار زیادی در بازار دارد و هنوز هم برخی از خانواده‌ها به حضور این کالا در خانه یا در لیست جهیزیه عروس خانواده شان اصرار دارند. در واقع برای خرید چرخ خیاطی خانگی و حتی صنعتی باید توجه داشته باشیم که با آگاهی به بازار سر بزنیم، هر میزان که دانش ما بیشتر باشد احتمال خرید موفق افزایش خواهد یافت… به همین دلیل در این مطلب مجموعه نکاتی را که هنگام خرید چرخ خیاطی باید مد نظر قرار دهید را برای شما آورده‌ایم.

• بودجه و نوع چرخ خیاطی را مشخص کنید، قبل از هر اقدامی میزان بودجه و نوع چرخ خیاطی را که می‌خواهید و همچنین برند آن را مشخص کنید. در این صورت انتخاب ساده‌تری در این بازار پرتنوع خواهید داشت.
• ترجیحتان به چرخ خیاطی ماکو گرد باشد، دقت کنید که چرخ ماکو گرد باشد. حتی‌المقدور چرخ‌های ماکو دراز نخرید؛ زیرا این نوع چرخ‌ها ارتعاش زیادی دارند، در صورتی که چرخ باید بدون صدا و ارتعاش کار کند. تا موجب آزار خود و اطرافیان نشود.
• چرخی خریداری کنید که برنامه های دوخت متنوعی داشته باشد، بعضی چرخ‌ها علاوه بردوخت مستقیم و منظم، دوخت‌های زیگزاگی با عرض و طول‌های متفاوت از هم انجام می‌دهند. تکنیک جدید در رشته خیاطی با ساختن چرخ‌های جدید زیگزاگ و دو سوزنی وسائل خودکاری که در آن‌ها به‌کاررفته است، واقعا کاربردی و مفید هستند. این وسایل خودکار حتی کار خیاط مبتدی را به صورت کار یک هنرمند جلوه‌گر می‌سازد. این نوع چرخ‌های خیاطی به خصوص برای دوختن جادکمه، توردوزی، حاشیه‌دوزی، دوختن روبان و طرح‌های آپلیکه‌دوزی، پنبه‌دوزی، سجاف های گرد و کارهای تعمیری مختلف بسیار مناسب‌اند.
• چرخ به‌روز بخرید، کالاهای به‌روز و مدرن دارای ویژگی‌های کاربردی به‌روزتری نیز هستند. پس سعی کنید از میان نمونه‌های به‌روز و جدیدتر خرید کنید.
• چرخ خیاطی خریداری کنید که انواع پارچه را بدوزد، چرخ باید دارای پایه فشاردهنده قوی باشد که به وسیله آن بتوان انواع پارچه‌های ضخیم و درزهای کلفت را دوخت.
• چرخ خیاطی استوک نخرید، چرخ‌های کارکرده و مستعمل و اصطلاحاً استوک که سال ها در کشورهای مختلف جهان به مردم گوناگون با فرهنگ‌های مصرف مختلف خدمت کرده اند و هم‌اکنون در بازار کشورهای جهان سوم از جمله کشور خودمان به فروش می رسد و باوجود کارکرد زیاد و جابه جایی قطعات معیوب اصلی با نوع متفرقه از لحاظ کیفی مردود و در شان خریداران ایرانی نیست.
• جا ماکوی چرخ باید طوری قرارگرفته باشد که برای تمیز کردن مجبور نباشید چرخ را کج کنید و دارای جعبه فولادی باشد که با باز کردن بتوان به‌آسانی آن‌ها تمیز کرد.
• چرخ شما از نوعی باشد که در کلیه نمایندگی‌های مجاز آن وسائل تعمیر و سرویس آن موجود باشد.
انتهای مطلب/

این نوشته را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


خدمات فروشگاه به زودی قابل دسترسی خواهد بود. رد کردن